Aquestes són algunes de les iniciatives que tenim en marxa...

Per tal de convertir l'escola en un espai no només d'aprenenatge, sinó de valors compartits i de convivència

Programa de Reutilització de llibres de text

Des del curs 2008-09, l’escola i l’AMPA es coordinen per dur a terme el Programa de Reutilització de llibres de text. Es tracta d'un pla impulsat pel Departament d'Educació que fomenta l'aprofitament dels llibres durant diversos cursos escolars. Les famílies que s’hi adhereixen poden estalviar-se uns diners en material escolar i, a més, els nens i nenes aprenen a valorar els llibres i a fer-se’n responsables. Si voleu participar en el Projecte de Reutilització, heu de fer-vos socis de l'AMPA.

Aquest és el Llistat de llibres que formen part del Projecte per al curs 20-21. En aquest altre document teniu el LLISTAT TOTAL DE LLIBRES de l'escola per al curs 20-21. Aquest és el procediment per fer el pagament dels llibres mitjançant caixer automàtic..

Les biblioteques, aquests espais tan plens de sorpreses

La nostra escola està donada d'alta a la plataforma web Legiland, que és un projecte orientat específicament a motivar els/les alumnes envers diverses tipologies de llibres. Les lectures estan classificades per edat, idioma, gènere i temàtica, i estan disponibles tant en paper com en format digital. Mitjançant una sèrie de reptes de diferent tipus i acompanyats per un personatge virtual que va acumulant "medalles", els nens i nenes, nois i noies, exerciten les estratègies de lectura i comprensió mentre gaudeixen d'un entorn que aprofita els interessos propis de la seva edat.

A més a més, l’escola també promociona l'hàbit de la lectura mitjançant una biblioteca escolar que ofereix servei de préstec als seus alumnes. El fons d’aquesta biblioteca es pot consultar online a la web ePèrgam, la qual us permet fer recerques per títol, autor o matèria. Després d'introduir les paraules de cerca, us apareixeran els llibres que podreu demanar presencialment a l'escola, en concepte de préstec durant dues setmanes.

Com no podia ser d'una altra manera, l'escola anima els nostres alumnes a fer servir la Biblioteca del poble com a font de consulta i via d'accés a la cultura. Durant cursos anteriors, en coordinació amb l'Ajuntament s'han realitzat activitats orientades a diferents edats, per tal que els/les alumnes coneguin el seu entorn i en descobreixin les possibilitats.

Programa CuEmE

Els alumnes de 5è s'adhereixen al Programa CuEmE de la Diputació de Barcelona, creat per tal de fomentar la cultura emprenedora a les escoles.

Aquest projecte planteja als nois i noies el repte de crear i gestionar una cooperativa escolar amb el suport de la comunitat educativa, l'administració local i altres entitats del municipi. L'objectiu és fomentar la cultura emprenedora al cicle superior de l'Educació Primària, per tal de desenvolupar valors, hàbits i habilitats que capacitin les persones per impulsar projectes professionals i vitals.

Tecnologia a l'aula

A més a més de disposar d'1-2 ordinadors a les aules, pissarres digitals i "tablets" per a ús pedagògic, en el curs 2020-21 les mestres de Cicle Superior han començat a experimentar amb les classes virtuals basades en Google Classroom.

Les plataformes que ofereixen informació penjada en "el núvol", representen potents eines d'aprenentatge online i recursos molt útils en la vida adulta, tenint en compte els reptes que ha d'encarar actualment la nostra societat. Per tant, l'escola ha d'adaptar-se a aquestes necessitats i preparar les noves generacions envers el domini d'aquestes tecnologies que ja formen part del nostre dia a dia.

En cas de situacions de confinament, les/els mestres de tots els grups, han previst un recull d'activitats online. D'aquesta manera, alhora que serveix per treballar els continguts curriculars de cada grup classe, fa possible que els/les alumnes posin en pràctica les seves estratègies digitals.

Hort escolar

Des de fa diversos cursos, disposem d'un hort escolar, on alguns grups d'alumnes hi treballen setmanalment.

En aquest entorn, els/les alumnes aprenen "in situ" el cicle vital de les plantes i repassen conceptes teòrics que aprenen en l'àrea de Medi Natural. Alhora, hi practiquen valors de convivència com el treball en grup, el respecte per la natura i la satisfacció de realitzar una feina amb les pròpies mans que té un resultat fàcilment observable.

Schools on air

Es tracta d’una iniciativa creada durant el curs 2018-2019, en el qual participa el professorat d’anglès dels centres educatius de Primària i Secundària d’Esparreguera i Collbató. El projecte consisteix en la gravació d’un programa de ràdio en anglès per part de l’alumnat dels centres educatius que hi participen. La ràdio local d’Esparreguera hi col·labora, reservant un espai mensual dedicat als nostres alumnes i emetent el programa segons planificació acordada per avançat.

Enguany, degut a la situació pandèmica actual, no es podrà assistir a la ràdio per enregistrar els programes, però el projecte es durà a terme amb algunes modificacions. En el següent enllaç de la web de Ràdio Esparreguera podreu consultar els diferents programes enregistrats: