Els racons de Matemàtiques de Tercer

Galeria fotogràfica amb 21 imatges.

Us volem explicar com fem els Racons de Matemàtiques. Els Racons de mates els fem en grups de quatre alumnes, dos de 3r A i dos de 3r B. Fem servir les aules de 3r, anglès i informàtica.

Cada racó és diferent: en un treballem les Hores, en un altre el Mini-arco, el Tangram, els Escacs, el Dòmino de les Taules de multiplicar, els Euros…

Un dels racons que ens agrada més és els dels Escacs. Alguns nens i nenes ja hi sabien jugar i els altres en van aprendre amb els companys que en sabien més.

Hi ha dos equips amb 16 peces cada un. Hi ha 8 peons, 2 torres, 2 cavalls, 2 alfils, 1 reina i 1 rei. Cada tipus de peça pot moure’s de manera diferent pel tauler. Comencen sempre les blanques. ’objectiu és matar el rei del contrari i protegir el teu rei. Aquest joc, com molts dels racons de mates, ens serveix per a trobar estratègies, imaginar jugades amb el cap i visualitzar-les i en resum, a aprendre a pensar més.

(Text redactat per alumnes de Tercer).